Rekordtidlig rabarbra

Rabarbra dyppet i sukker!
Kanskje ikke rekord, men i alle fall veldig tidlig til å være i hagen min. Stor stas for ungene å plukke selv, og ikke minst stas å få spise rabarbra dyppet i sukker til kveldsmat.
Ellers satte jeg de første potetene i dag. Det er i tidligste laget. Hvis potetene blir satt i for kald jord, hemmes spiringen (kan stoppe helt opp)og potetene blir også mer utsatt for sykdommer som svartskurv.

Nå er alle jordskokkene satt i jorda. Ble selvfølgelig satt flere knoller enn jeg hadde tenkt. Før helga fikk jeg både pakke i posten og besøk på døra med nye vekster til kjøkkenhagen. I helga har jeg derfor satt ned mange ulike vekster; to ulike sorter pepperrot, svedjerug, gule bringebær, luftløk, estisk slangehvitløk og estiske bondebønner.

Jeg har lenge ønsket meg et drivhus, men dette har ikke blitt prioritert enda. Jeg har nylig skiftet de fleste vinduene på huset. De gamle vinduene har jeg tatt vare på, og håper jeg neste år kan få bygget meg et drivhus av disse. I mellomtiden får jeg klare meg med minidrivhuset jeg nylig fikk i bursdagsgave. Det er ikke mye plass i dette, men et par tomatplanter og litt agurk skal jeg nok få plass til.

Setting av potetsorten gulløye

Kommentarer

Populære innlegg